Berlingske Business

Chauffører der kører vildt risikerer fyring

Alle kender situationen, hvor en kurerbil parkerer ved et stopforbud eller skifter vognbane i tide og utide. Den slags opførsel tolereres

ikke hos kurerfirmaet Budstikken, der på landsplan tæller over 120 biler.


- Vi får ikke ret mange klager. Men

de klager, som jeg modtager ser jeg meget alvorligt på, forklarer driftschef Bjarne Faaborg Nielsen, Budstikken A/S.


Han

understreger, at han personligt går ind i alle sager omkring Budstikkens bilers opførsel i trafikken.


- Der er jo

altid to sider af en sag men hvis der ingen tvivl er om at en af vores chauffører har overtrådt reglerne vil chaufføren

modtage en skriftlig advarsel. Det betyder at 3.advarsel er en fyring, siger driftschefen, der sidste år måtte skride

til fyring af en chauffører efter gentagne klager.


Af Budstikkens kurermanual fremgår det tydeligt, at vild kørsel

i trafikken og ulovlige parkeringer ikke er tilladt.


- Der må ikke parkeres på fortov, ved stopforbud, i fodgængerfelter

eller på andre måder der er til hinder for trafikken. Vis forståelse for parkeringsvagternes arbejde. Al kørsel

i et Budstikkøretøj skal ske på en hensynsfuld og fornuftsbetonet måde. Hasarderet kørsel vil ikke

blive tolereret, hedder det i manualen.


- Men et er at formulere det formelle omkring reglerne. Det er sværre at efterleve

i praksis, men som kurerfirma er vores bilers opførsel utrolig vigtig. Det er ikke nok at vi har chauffører i biler

uden buler og iført pænt tøj, siger Bjarne Faaborg Nielsen.


Han opfordrer derfor folk til at henvende sig

til Budstikken, hvis de ikke mener, at bilerne kører ordentligt i trafikken. Det kan ske til alle afdelinger via mail.


-

Det er ingen undskyldning at resten af trafikanterne generelt opfører sig dårligere og dårligere. Vi hverken kan

eller vil løbe fra ansvaret. Det er vores profil udadtil al for vigtig til.


Han oplyser, at Budstikken seriøst

vil overveje en kampagne hvor kunderne via en streamer på de gule biler direkte opfordres til at ringe, hvis en Budstikken bil

kører vildt i trafikken.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen