Berlingske Business

Brugte benzinslugere sælger godt

passat
Den mest solgte brugtbil i juni, en VW Passat fra 2006, blev gennemsnitligt sat til salg for 260.000 kroner, 150.000 kroner under indkøbsprisen som ny. Foto:

Store prisfald gør biler med stort benzinforbrug attraktive som brugte. Også gode priser på gulpladebiler.

Forhandlerne af nye biler spejder langt efter kunder til de såkaldte firmabiler som Passat, Mondeo og Touran. Biler med et relativt høj benzinforbrug. Derimod går det meget bedre for brugtvognsforhandlerne.

Det skriver 24timer.

De nyeste tal fra bilbasen.dk viser, at netop de biler topper listen over de mest solgte brugtbiler i juni, og forklaringen er enkel: De er styrtdykket i værdi, og efter blot to-tre års kørsel sælges de 30-40 procent under nypris.

Det er et prisfald, der lokker kunder til, mens de små, benzinøkonomiske biler i højere grad holder prisen.

Se listen over de væreste benzinslugere

Gulpladebiler, der bruges til privat kørsel, er blevet pålagt en ekstra afgift på 5.000 kroner om året og er derfor faldet endnu mere i værdi. 

Priserne på brugte biler er dalet uafbrudt siden 2007, og alene i det seneste år er prisen på en fem år gammel bil faldet med cirka 10 procent ifølge oplysninger fra bilbasen.

- mja

Læs på erhvervsbladet.dk lige nu:

Jeg kommer ikke i dag, chef  - Læs om de lovlige undskyldninger for ikke at møde på job

Sådan holder du en billig sommerfest - Det behøver ikke koste en formue


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen