Berlingske Business

British Airways skærer måltiderne væk

British Airways skærer måltiderne væk - 1
Foto:

Kriseramte British Airways tager nu alle midler i brug for at spare penge. Fremover er det slut med måltider på korte ruter.

SAS har gjort det længe – sparet måltiderne væk for de rejsende på economy. Nu følger British Airways trop og skærer det gratis måltid væk på ruter, der varer under to en halv time.

I modsætning til hos SAS vil drikkevarer dog stadig være gratis – dog kun kaffe, te eller vand. Ved siden af det beskedne udvalg af drikkevarer vil economy passagerer hos British Airways fremover blive tilbudt en chokoladebar.

Sparer 160 mio. kroner
Afskaffelsen af det gratis måltid på de korte ruter skal hjælpe British Airways til at spare cirka 22 mio. pund om året – eller omkring 160 mio. kroner.

Besparelsen er tiltrængt hos selskabet, der forventes at præsentere et kvartalsunderskud på cirka 900 mio. kr. på fredag.

”Vi er ramt af det hidtil værste forretningsklima. Derfor har vi set på, hvad vores kunder sætter pris på, og hvor vi skal prioritere vores penge. Det er ikke usædvanligt at lave små ændringer, der både spare affald og penge, og som samtidig falder i kundernes smag. Vi vil fortsat være et fuldt-service selskab, og vi vil stadig tilbyde gratis drikkevarer og snacks,” lyder det fra British Airways i en meddelelse.

Ændringerne træder i kraft fra mandag morgen. British Airways oplyser, at de fortsat vil servere varme måltider på flyvninger med en flyvetid på over to en halv time.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen