Berlingske Business

British Airways og Air Frances indtjening flyver i vejret

IAG, der ejer British Airways og Iberia, og Air France-KLM Group har begge øget deres indtjening med omkring 50 pct. i andet kvartal.

IAG, der ejer British Airways og Iberia, og Air France-KLM Group har begge øget deres indtjening med omkring 50 pct. i andet kvartal.

Det skriver Bloomberg News.

Væksten i indtjeningen skyldes en stor efterspørgsel efter forretningsrejser på de interkontinentale ruter til Asien og Latinamerika. Efterspørgslen kommer efter, at konkurrerende selskaber har øget deres fokus på kortere ruter.

IAG venter, at indtjeningen for hele året vil tage et tocifret spring, mens Air France bekræfter sit mål for en positiv pengestrøm og reducerer sin nettogæld, oplyser Bloomberg News.

Aktiekursen for IAG stiger fredag formiddag med 1,6 pct. og handles til 603,5 pence, mens Air France-aktien stiger med 1,8 pct. til 12,32 euro.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen