Berlingske Business

British Airways-ejer vil have mere konkurrence i Heathrow

GLOBAL-AIRLINES/
British Airways-ejer vil have mere konkurrence i Heathrow Foto:

British Airways-ejer opfordrer den britiske regering til at bryde med Heathrows monopol på infrastruktur og foreslår, at andre virksomheder kan drive de forskellige terminaler og derved skabe større konkurrence og billigere fly for forbrugerne.

Det skriver The Guardian.

IAG foreslår til den civile luftfartsmyndighed, The Civil Aviation Authority, at den planlagte udvidelse af Heathrow kunne give private virksomheder tilladelse til at bygge og drive nye terminaler mere effektivt end Heathrows nuværende ejere og samtidig sikre lavere omkostninger for flyselskaberne.

GERMANY-AVIATION-WEATHER-SNOW

»Heathrow har haft det for godt i for lang tid, og regeringen må derfor bekræfte, at The Civil Aviation Authority har magten til at indføre denne nye form for konkurrence. Dette vil nedbringe omkostninger, sprede investeringerne og sikre, at udvidelser vil ske til tiden, hvilket vil skabe en win-win situation for kunderne,« siger Willie Walsh, der er administrerende direktør for IAG, til The Guardian.

IAGs forslag er det seneste tiltag i kampen om at sikre, at omkostningerne forbliver lave ved en udbyggelse af en tredje landingsbane i Heathrow lufthavn.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen