Berlingske Business

Breder sig fra Bornholm

Ole Holm Transport forventer, at transportbranchen får et bedre image i fremtiden. Der skal være plads til transportører,

der kan deres håndværk, og der skal simpelthen mere professionalisme ind i branchen. De er holdningen på Bornholm

hvor en af de tre nominerede har til huse. De vil gøre deres til, at det bliver tilfældet i fremtiden.



- Vores motto

siger, at vi vil have det højeste kvalitetsstempel og alle de gode ting, der følger med det. Vi står for noget

godt og stabilt, udtaler Erik Jørgensen, daglig leder i Ole Holm Transport(OHT).



Det startede som et lokalt transportfirma

men udvidede forretningen til hele Danmark i 1970''erne. Fra 1985 og frem til nu er virksomheden vokset organisk, og har fået

flere og flere kunder



- Da jeg startede i 1985 var vi 30-35 mennesker. Men Ole Holm Transport har udviklet sig kraftigt de seneste

år. Ledelsen i OHT havde længe tænkt på, hvordan vi skulle få et brohoved på Sjælland, for

transportfirmaer begyndte at fusionere og skulle OHT følge med, eller undgå at blive den lille, måtte vi følge

samme procedure, fortæller Erik Jørgensen om hvad der gik forud for opkøbet af to transportvirksomheder i hhv.

Høje Taastrup og Brøndby,

Personalehåndbog

Meruddannelse er en vigtig del af den udvikling OHT hat gennemgået.

De fleste mellemledere har været på efteruddannelse.



Der sidder fem i administrationen i Rønne, der med en

afsluttet transportlederuddannelse i princippet alle kunne være vognmænd. Det er en positiv udvikling at der kommer kompetence

ind i huset, mener han.



I transportbranchen gør man mange ting, som man ikke altid lige ved hvorfor man gør. Det

er jo ting man altid har gjort, og det har OHT taget konsekvensen af, og lavet en personalehåndbog.



- Når man får

de tanker man har på tryk, virker de vaner, man har haft mere håndgribelige at tage fat i. Det er vigtigt at vi har nogle

fælles holdninger som påvirker vores adfærd og sender et positivt signal hvor vi viser, at kunden er i centrum,

siger Erik Jørgensen.



Om fremtidsplanerne for OHT fortæller han at de vil være åbne overfor muligheden

om at opkøbe en transportvirksomhed, men filosofien er, at virksomheden skal vokse organisk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen