Berlingske Business

Børsnoteret bilforhandler kører fortsat med røde tal

andersen martini
Andersen og Martini. Foto:

Bilkoncernen konstaterer, at resultatet for første kvartal er negativt, "men en del bedre end sidste år".

Den børsnoterede bilforhandler Andersen & Martini har forbedret resultaterne i de første tre måneder af 2015, men selskabet har ikke helt fået banket rusten af, så der er stadigvæk røde tal på bundlinjen.

Det oplyser selskabet i en periodemeddelelse oven på første kvartal.

Bilkoncernen fortæller, at resultatet for første kvartal har været negativt, "men en del bedre end sidste år, og selskabet forventer fortsat et positivt resultat for hele året."

Andersen & Martini skriver, at der i de første tre måneder af året er blevet registreret flere biler end i den tilsvarende periode året før, og at selskabet specielt har øget sin markedsandel med salget til private. Derimod har salget af brugte biler været på samme niveau som sidste år.

På det såkaldte eftermarked, som inden for bilindustrien blandt andet gælder salg af brugte biler, reservedele og værkstedsydelser, har salget udviklet sig fladt i forhold til første kvartal sidste år.

- Indtjeningen på eftermarkedet ligger på niveau med samme periode i fjor, hvilket også gælder nye biler. Til gengæld er indtjeningen på brugte biler steget i forhold til sidste år, skriver Andersen & Martini i regnskabet.

Selskabet fastholder forventningerne til 2015 og venter fortsat et nettoresultat på 2-5 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen