Berlingske Business
08:09Tyskland: Væksten steg som ventet i tredje kvartal

Bølgepap er alsidig emballage

Interessen for at emballere med bølgepap er stor i erhvervsliv, og vælger man den rette kvalitet - efter de produkter,

der skal emballeres - så har man også mulighed for at emballere så produkterne kan stables og sikres mod stød.


Det

er erfaringen hos Danmarks største danskejede virksomhed, Byskov Emballage i Almind, der forsyner producenterne med bølgepapemballage.


Virksomheden

har specialiseret sig i produkter, som de store producenter helst vil undgå af hensyn til det rationelle produktionsflow, der

præger de store produktionslinier.


Det vil sige produkter, der for den sags skyld kan være et enkeltprodukt, men

som oftest er emballager til virksomheder, der har flere hundrede produkter, og som derfor kan have svært ved at investere i

flere tusinde pakninger til hvert produkt.


- Vi har fundet en god niche, siger direktør Ole Byskov, der ejer Byskov Emballage

sammen med sønnen Lars Byskov.

Vælg god kvalitet

- Bølgepap er en stærk emballage, der samtidig er stødabsorberende.


-

Papemballage kan være problematisk, hvis man vælger en forkert kvalitet til produkter, der kan stables, men her kommer

vores ekspertise ind i billedet. Virksomhederne vil selvfølgelig helst komme så billigt som muligt om ved emballageomkostningerne,

men det nytter altså ikke noget, hvis man køber en ringe kvalitet og fylder kasserne med garnnøgler, der skal

stables i højden. Det går ikke, så styrter tingene. Til gengæld kan man godt vælge ringere kvaliteter,

hvis produkterne i sig selv er stabelbare. Kommoder i bølgepap kan selvfølgelig godt stables, i en svag emballage uden

der sker noget, og det er sådanne forhold, man skal være opmærksom på, fastslår Ole Byskov.


Det

bliver dog noteret, at det langt fra er alle i erhvervslivet, der er opmærksomme på disse forhold, men det kan risikere

at blive dyrt i den sidste ende, hvis produkter og emballager ikke tilpasses hinanden, og det er derfor, den sydjyske virksomheder

konstant har ansatte til at køre rundt til kunderne for at sikre, at de får de rigtige emballager til deres produkter.






Er

fleksible

- Vi kører efter det princip, at vi gerne giver os i kast med alle løsninger indenfor emballering, da det er

et meget fleksibelt materiale, vi arbejder med, noterer Ole Byskov.


- Vi har ydermere den store force, at vi kan være fleksible,

da vi er en relativ lille virksomhed. Det betyder, at står en kunde og er i bekneb for en hurtig levering af et af vore produkter,

så kan vi som regel presse det ind i produktionen - uden at det går ud over leveringssikkerheden til andre.


- Vi

har ydermere den store fordel, at vi arbejder med eget distributionsnet. Det betyder, at vi har stor sikkerhed for, at produkterne

når frem i uskadt tilstand og til tiden, slutter Ole Byskov.


Byskov Emballage har sin store kundekreds i møbelindustrien,

der ofte har et markant behov for specialemballager.


Virksomheden er i dag ti år gammel og beskæftiger 12 ansatte.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen