Berlingske Business

BMW sprinter fra forventningerne til indtjeningen

AUTOSHOW-JAPAN/BMW
Foto:

Den tyske luksusbilproducent BMW slår forventningerne i tredje kvartal og fastholder forventningerne til helåret.

Omsætningen landede på 22,3 mia. euro, mere end 165 mia. kr., i tredje kvartal, hvilket var nøjagtig, hvad de af Bloomberg News adspurgte analytikere havde ventet. Godt hjulpet på vej af en favorabel udvikling i valutakurserne solgte BMW samlet set 545.062 enheder, hvilket er 6,9 pct. flere end i samme kvartal sidste år.

BMW kom hurtigere i mål end ventet på EBIT-niveau, hvor overskuddet på 2,35 mia. euro var bedre end prognosen på 2,16 mia. euro. Resultatet før skat landede på 2,26 mia. euro mod ventet 2,12 mia. euro.

Pix-bybil

BMW har desuden fastholdt forventningerne til helåret og venter en solid stigning i salgsvolumen og i overskuddet før skat i 2015. EBIT-marginen for BMW's automotive-division, der står for mere end 90 pct. af omsætningen, ventes desuden fortsat mellem 8 og 10 pct.

- Med antagelsen om at den opadgående formkurve fortsætter, bekræfter vi vores ambitiøse forventninger til året og sigter mod nye, høje niveauer for salgsvolumen, omsætning og indtjening, skriver finansdirektør Friedrich Eichiner i regnskabet.

USA NEW YORK STOCK EXCHANGE

Alt er dog heller ikke rosenrødt for BMW, der venter udfordringer på det kinesiske marked og ser risici knyttet til det russiske markeds "prekære" tilstand, den makroøkonomiske situation i Europa og øget konkurrence i USA.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen