Berlingske Business
11:08Finanstilsynet giver påbud til spansk storbank

BMW skruer op for farten på salget af luksusbiler

The BMW logo is seen during th
Der var fart over salget af blandt andet BMW'er i juli, august og september, viser koncernens regnskab. Reuters/Eduardo Munoz

Tredje kvartal blev et rekordstærkt kvartal for bilkoncernen, der sælger flere biler end tidligere.

Tredje kvartal blev et rekordkvartal for BMW, der har trådt på speederen i salget af luksusbiler. Det skriver Reuters.

Salget af bilmærkerne BMW, Mini og Rolls-Royce i juli, august og september er steget i så høj grad, at overskuddet i koncernen er steget med 15 procent siden tredje kvartal sidste år.

xx

Det er ifølge Reuters det bedste regnskab for tredje kvartal, som bilkoncernen nogensinde har fremlagt.

Det betyder, at der i de tre måneder er blevet solgt 583.499 biler ifølge Financial Times.

Overskuddet på bundlinjen er derfor vokset fra 1,6 til 1,8 milliarder euro fra samme periode sidste år. Det svarer til en stigning fra 11,9 til 13,4 milliarder kroner.

Biler, nye biler - 20161003110

De positive nyheder fra salgsbåndet betyder dog ikke, at forventningerne til regnskabet for hele 2016 bliver opjusteret.

BMW er ikke den eneste på markedet for luksusbiler, der har fart i hjulene.

Konkurrenten Daimler, der blandt andet lavet biler af mærket Mercedes-Benz, har også overrasket analytikere med deres regnskab for tredje kvartal.

BRITAIN-EU/BMW

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen