Berlingske Business

Blæst og tåge kostede på pålideligheden hos Maersk Line

A.P. Møller - Mærsks Maersk Line var det mest pålidelige containerrederi i tredje kvartal, men udviklingen var ikke prangende.

Maersk Line tog toppen af podiet med en pålidelighed, målt på antallet af leverancer til tiden, faldt til 79,3 pct. Årsagen var dog dårligt vejr i Kina.

Det skriver shippingavisen Lloyd's List.

»Alle rederier, der opererer ud af Kina, og specielt det nordlige Kina, har været udsat for et ualmindeligt højt antal af havnelukninger på grund af tåge og vind,« skriver Maersk Line i en kommentar til shippingavisen.

De lukninger, det gerne ligger i starten af ruterne fra Asien mod Europa, har givet en dominoeffekt i forhold til at ankomme for sent til de næste havne på strengen.

»Men vi ikke kan ændre vejret, kan vi sikre os, at vores netværk er designet på en sådan måde, at vores eksekvering tillader os at have forsinkelser. Vi arbejder allerede på at forbedre dette,« skriver Maersk Line.

Ifølge Lloyd's List faldt branchens generelle pålidelighed til 69,5 pct. i tredje kvartal fra 71 pct. året før.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen