Berlingske Business

Bedste bilsalg længe

S: Trængslen på vejene får folk ud af bilerne om få år
Foto:

Der blev indregistreret 21.361 nye personbiler i Danmark i juni.

Det viser tal fra De Danske Bilimportører.

- Efter vores beregninger svarer det til en stigning på godt 10 pct. i forhold til maj, når man korrigerer for normale sæsonudsving. Det gør også juni til en af de stærkeste måneder for bilsalget nogensinde, i hvert fald når man måler i styk, anfører privatøkonom i Danske Bank Las Olsen.

Selv om stigningen i juni kommer efter to måneder med fald, vurderer han, at der ingen tvivl er om, at bilsalget er stærkt. Også i betragtning af at der tilsyneladende er en bevægelse i retning af, at de nye biler også bliver større og dyrere.

06BUSTrafik---Hjemrejse---H.jpg

Las Olsen spekulerer i, om samme tendens viser sig i privatforbruget generelt, der også viste svaghed i april og maj.

- Det bliver spændende at se, om det også kom stærkt igen i juni - ligesom bilsalget. Næste vigtige tal at holde øje med er dankortomsætningen for juni, som vi gerne skulle få i denne uge, skriver han.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen