Berlingske Business

Atlantic Airways udskifter erfaren direktør

ATLANTIC AIRWAYS TIL ARKIV
Atlantic Airways har i weekenden udpeget Jørgen Holme til ny administrerende direktør Foto:

Ny direktør får kort tid til at gennemgå strategien - forgængeren sad på posten i 18 år.

Atlantic Airways har i weekenden udpeget Jørgen Holme til ny administrerende direktør. Han efterfølger Magni Arge, der har stået i spidsen for flyselskabet de seneste 18 år.

Det fremgår af en meddelelse.

»Jørgen Holme er blevet udnævnt for en periode på et til to år med det formål at lede selskabet herunder at gennemgå den fremtidige strategi,« skriver Atlantic Airways.

Jørgen Holme har flere års erfaring fra ansættelser i SAS, Spanair og Air Greenland. Han har senest været chef for SEB Kort Bank Denmark.

Ifølge branchemediet Check-in.dk er der tale om et overraskende direktørskifte.

»Magni Arge har været en loyal og dygtig direktør i Atlantic Airways gennem 18 år. Vi er meget taknemmelige, for det han har gjort. Men vi mener, at der skal lægges en ny strategi for selskabet, og der er tidspunktet passende, at Magni Arge forlader selskabet, og vi tager Jørgen Holme ind,« begrunder bestyrelsesformand Niels Mortensen over for Check-in.dk.

pix-vulkan

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen