Berlingske Business

Arving får toppost i holdingsselskab i A.P. Møller-Mærsk

Mærsk generalforsamling
Overskrift
Robert Mærsk Uggla Foto:
Mærsk generalforsamling
Overskrift
Robert Mærsk Uggla. (Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2016) Foto:

Robert M. Uggla - Mærsk Mc-Kinney Møllers banebarn - overtager ledelsen af selskabet bag A.P. Møller-Mærsk. Robert Mærsk Uggla indtræder på posten 1. september og forlader samtidig jobbet som adm. direktør for slæbebådsselskabet Svitzer.

»I lyset af A.P. Møller Holdings udvikling er tiden inde til at styrke organisationen startende med en ny CEO. Bestyrelsen i A.P. Møller Holding ser frem til at arbejde sammen med den nye CEO og det fremtidige ledelsesteam i den videre udvikling af vores ejerskabs- og investeringsstrategi,« hedder det fra Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla, bestyrelsesformand i A.P. Møller Holding, i en pressemeddelelse.

lå

A.P. Møller Holding blev etableret i slutningen af 2013 for at sikre A.P. Møller Fondens forretnings– og investeringsmæssige aktiviteter. A.P. Møller Holding ejer i dag 50,1 pct. af stemmerne og 41,5 pct. af aktiekapitalen i A.P. Møller - Mærsk A/S. Selskabet sidder desuden på 20 pct. af aktierne i Danske Bank.

»Jeg er meget taknemmelig for mine 12 år i A.P. Møller - Mærsk. Jeg har i denne periode haft mange forskellige og meget spændende opgaver. Jeg har arbejdet med fantastiske kolleger fra alle verdens hjørner, og det bliver ikke let at forlade en organisation som Svitzer med nogle af de mest engagerede og passionerede kolleger, jeg nogensinde har mødt. Samtidig ser jeg frem til at bygge et nyt team og udvikle strategien for A.P. Møller Holding,« hedder det fra Robert Mærsk Uggla i meddelelsen.

Lars-Erik Brenøe

Martin Gottlob, der i dag er CEO for A.P. Møller Holding, fortsætter i en ny rolle i A.P. Møller Holding.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen