Berlingske Business

APM Terminals sælger tysk terminal

Mærsk taber på containerfragten
Der er hård konkurrence på markedet for søfragt af containere. Her losser APM Terminals containere fra et Mærsk skib på havnen i Rotterdam. (Arkivfoto: Claus Bjørn Larsen) Foto:

APM Terminals har solgt tysk terminal, og salget ventes gennemført i årets fjerde kvartal.

A.P. Møller - Mærsks havnedivision APM Terminals har solgt sin tyske terminal Neuss Intermodal til Contargo for et uoplyst beløb. Det skriver shippingavisen Lloyd's List.

Salget ventes gennemført i fjerde kvartal i år. Der er tale om en indenlandsk terminal nær Düsseldorf.

Neuss Intermodal Terminal blev ifølge avisen startet af APM Terminals i 2010 og håndterer 100.000 containere om året. Kapaciteten er på 200.000 containere.

»Mere end at investere i aktiver vil APM Terminals fokusere på at etablere parnterskaber for at forbedre sit indenlandske netværk. Ved yderligere og mere intenst samarbejde i forsyningskæden vil APM Terminals øge effektiviteten og servicen,« siger talsmand for APM Terminals Martjin van Dongen ifølge avisen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen