Berlingske Business
10:08Ny Star Wars-film slår alle rekorder - undtagen sin forgængeres

APM Terminals nedjusterer efter mindre skuffelse

Arkiv/Ritzau plus historie tirsdag - kriseramte rederier. En sup
Foto:

Det måske mest stabile datterselskab i A.P. Møller-Mærsk, havneforretningen APM Terminals, havde i andet kvartal af 2016 en lidt mindre driftsindtjening end ventet i markedet. Selskabet nedjusterer forventningerne til hele året.

Divisionen, som primært driver containerhavne verden over, leverede et driftsoverskud før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 187 mio. dollar, hvor der var forudset 196 mio. dollar i markedet ifølge prognoser indsamlet af Ritzau Estimates.

- Lavere indtjening på flere vigtige markeder blev delvist opvejet af besparelser på tværs af organisationen, fremgår det blandt andet af fredagens regnskab for andet kvartal fra A.P. Møller-Mærsk.

Omsætningen overraskede positivt med 1064 mio. dollar i andet kvartal, hvor der var ventet 1024 mio. dollar, mens bundlinjen (NOPAT) viste et overskud på 112 mio. dollar mod de ventede 136 mio. dollar.

I samme kvartal af 2015 havde APM Terminals en omsætning på 1033 mio. dollar, et EBITDA-overskud på 206 mio. dollar og et bundlinjeplus på 161 mio. dollar.

For hele 2016 nedjusterer havnedivisionen, idet der nu er en forventning om at lande et underliggende resultat væsentligt under 2015-overskuddet på 626 mio. dollar.

Tidligere ventede APM Terminals, at resultatet underliggende ville være lavere end 2015-overskuddet på 626 mio. dollar.

Til sammenligning regner markedet med et overskud på 545 mio. dollar i APM Terminals ifølge Ritzau Estimates.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen