Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

Ane Uggla sælger fra til fynsk milliardær

pix-uggla
Arkiv. Bestyrelsesformand Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla sælger nu virksomheden Maersk Broker Agency fra til shipping- og logistikvirksomheden Shipping.dk Foto:

Familieejede Maersk Broker, hvor Ane Uggla er formand, sælger virksomhed fra til den fynske rigmand Torben Østergaard-Nielsen.

Den 100 år gamle Maersk Broker, der ejes privat af Mærsk-familien, sælger nu virksomheden Maersk Broker Agency fra til shipping- og logistikvirksomheden Shipping.dk

Shipping.dk er en del af USTC-gruppen, der ejes og ledes af den fynske milliardær Torben Østergaard-Nielsen. Prisen på Maerks Broker Agency oplyses ikke i meddelelsen, som parterne har sendt ud.

Overtagelsen af Maersk Broker Agency styrker Shipping.dk’s position i hele Skandinavien og er et led i selskabets stategi om øget vækst og specialisering inden for agentur og stevedoring.

turist-isbjerg_business

Maersk Broker Agency blev grundlagt i 1915 af A.P. Møller som et uafhængigt dansk skibsagentur. Ane Uggla satte sig som formand i Maersk Broker i 2012 efter faren Mærsk Mc-Kinney Møllers død.

Maersk Broker er stadig ejet af familien og har intet med hverken familiefonden eller A.P. Møller - Mærsk at gøre.

»Vi er af den klare overbevisning, at Shipping.dk er den rette ejer til yderligere at udvikle Maersk Broker Agency i en branche, der er præget af hård konkurrence, og hvor både volumen og effektivitet er vigtige parametre. Det har været afgørende at finde det rigtige fremtidige hjem for aktiviteterne og ikke mindst vore loyale og dygtige medarbejdere. Det bliver derfor spændende at følge, hvordan de to enheder nu ved fælles hjælp kan vokse,« udtaler Anders Hald, adm. direktør i Maersk Broker.

Shipping.dk driver stevedorevirksomhed og pakhusudlejning, skibsklarering, befragtning, linjefart og spedition. Virksomheden er en del af USTC-gruppen, hvis forretningsområder blandt andet omfatter handel med bunkerolie og tankskibsrederi.

BT digital

Torben Østergaard-Nielsen, glæder sig over opkøbet.

»Jeg føler helt klart, de to virksomheder på alle måder er et rigtigt godt strategisk match. Jeg har aldrig været i tvivl om, at Maersk Broker Agency er garant for de samme holdninger og værdisæt, som USTC-gruppens kultur bygger på, og er derfor helt tryg ved, at sammenlægningen gavner begge parter og skaber øgede forretningsmuligheder,« siger Torben Østergaard-Nielsen, bestyrelsesformand i Shipping.dk og ejer af USTC-gruppen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen