Berlingske Business

Andersen & Martini: Sælger flere biler men mindre services

 Andersen & Martini.
Andersen & Martini. Foto:

Den børsnoterede bilforhandler Andersen & Martini har øget salget i sensommeren, hvor der særligt har været gang i afsætningen til de private bilkunder.

Det fremgår af en periodemeddelelse, som er helt tømt for tal, til fondsbørsen i København

- Der er i 3. kvartal registreret væsentligt flere nye biler end i samme periode i fjor. Specielt på privatmarkedet har Andersen & Martini øget sin markedsandel, skriver selskabet i meddelelsen.

Andersen & Martini oplyser, at det også har solgt flere brugte biler i månederne juli, august og september.

Derimod har der været tilbagegang på det såkaldte eftermarked, som inden for bilindustrien blandt andet gælder reservedele og værkstedsydelser.

andersen martini

- Omsætningen på eftermarkedet er faldet i forhold til samme periode i fjor, hvilket relaterer sig til mærkerne Saab og Cadillac, hvor omsætningen falder i takt med den faldende vognpark - specielt for Saab, hvor fabrikken lukkede for flere år siden.

- Samlet set er eftermarkedsomsætningen på de øvrige mærker - der udgør størstedelen af forretningen for Andersen & Martini - ellers gået frem, skriver Andersen & Martini.

Udviklingen i tredje kvartal har ikke fået bilkoncernen til at ændre de finansielle forventninger til hele året, og dermed venter selskabet fortsat et nettoresultat på 2-5 mio. kr. for hele året.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen