Berlingske Business

Amerikanske myndigheder finder mere Volkswagen-fusk

Volkswagen - 20161106074227463
Amerikanske myndigheder har fundet nyt fusk med Volkswagens biler. Free/Colourbox

Et nyt snydesystem er fundet i biler fra Volkswagen, der har mindsket skadelige stoffer under test.

København. Myndighederne i Californien har fundet endnu et snydesystem i biler fra Volkswagen. Også det har manipuleret med bilernes miljøpåvirkning under test.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters, der citerer det tyske medie Bild am Sonntag.

Opdagelsen sker samtidigt med, at der er faldet en smule ro omkring Volkswagen efter den enorme skandale, der har rullet året igennem.

FILE USA VOLKSWAGEN EMISSION SCANDAL

Skandalen har kastet Volkswagen ud i en enorm krise, efter det kom frem, at bilproducenten havde installeret software i mindst 11 millioner biler med det formål at snyde test for udledning af skadelige stoffer.

Det har ført til milliardbøder, direktørens afgang og et voldsomt fald i aktiekursen for Volkswagen.

Men ifølge Bild am Sonntag er det altså ikke en enlig svale.

Avisen fortæller ifølge Reuters, at myndighederne i Californien har fundet et nyt stykke snydesoftware ud over det, der udløste skandalen.

Dansk

Softwaren, der er installeret i biler af mærket Audi, skifter indstillingerne for gearingen af bilerne, så de udleder mindre CO2.

Det sker dog kun, hvis der ikke bliver rørt ved rattet. Bliver rattet brugt, slår softwaren fra.

De californiske myndigheder skulle have opdaget det nye stykke snydesoftware allerede i sommer, og Audi skulle have installeret det frem til maj 2016.

Det har ikke været muligt for Reuters at få en kommentar fra Audi.

Volkswagen VOLKSWAGEN-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen