Berlingske Business

Amerikanske bilproducenter fik flere biler ud til kunderne end ventet

GM-BOLT/
Foto:

Salget af biler i december gav bilproducenterne julelys i øjnene. For antallet af biler, der blev købt af de amerikanske forbrugere, var højere end ventet hele vejen rundt.

Nye tal viser, at både General Motors, Nissan Motor, Ford og Fiat Chrysler solgte flere biler end ventet af analytikerne, skriver Bloomberg News.

GM's salg steg med 10 pct. i december mod ventede 4,4 pct., Nissan solgte 9,7 pct. flere biler mod et ventet fald på 2,8 pct., Fords salg gik 0,1 pct. frem mod en ventet tilbagegang på 2,1 pct., og salget af biler fra Fiat Chrysler faldt med 10 pct. mod et ventet fald på hele 14 pct.

Salget af biler i december har ellers skuffet de senere år efter traditionelt stærke salgstal for oktober og november. Men december 2016 brød den trend.

Billede

Det er blandt andet rabatter fra bilproducenterne, der har fået salget op i gear, skriver Bloomberg.

Blandt andet har GM's Chevrolet haft et tilbudsskilt på mere end 10.000 dollar sat på ruden.

En aktie i GM stiger i den tidlige handel i USA med 3,1 pct., Nissan Motor falder med 0,3 pct., Ford er 2,9 pct. oppe, mens Fiat Chrysler stiger med 0,2 pct.

b

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen