Berlingske Business

Amerikanske bilproducenter advarer mod hårdere tider

FILES-US-AUTOMOBILE-SALES
Foto:

Ford og General Motors advarer mod, at det globale bilmarked går hårdere tider i møde, og begge bilproducenter forventer, at indtjeningen vil falde i det kommende år.

USA's to største bilproducenter, Ford og General Motors, ser forsigtigt på det økonomiske år i 2018. Ford har meldt ud, at bilproducenten forventer, at dets resultat per aktie (EPS) vil falde, medens konkurrenten General Motors forventer, at indtjeningen vil gå i stå i det kommende år. Det er fordi, det amerikanske bilmarked forventes at gå tilbage i 2018.

Det skriver Financial Times.

TECH-CES/GM

»Den amerikanske bilindustri kommer til at stå stærkt, men vi forventer, at den står mindre stærkt i 2018 end i 2017,« siger Chuck Stevens, der er finansdirektør for General Motors, til Financial Times.

Bilproducenternes advarsel kommer i kølvandet på flere års globalt salgsopsving og stigende lønsomhed i industrien.

USA's årlige bilsalg faldt for første gang i 2017 siden finanskrisen, hvor salget gik fra en rekord på 17,6 mio. enheder til 17,2 mio. enheder, og bilproducenterne forventer et yderligere fald i år.

US-GENERAL-MOTORS-HOLDS-ANNUAL-SHAREHOLDERS-MEETING-IN-DETROIT

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen