Berlingske Business

Amerikanske aktier: United Airlines styrtdykker efter mislykket telekonference

UAL-RESULTS/
Arkivfoto: United Airlines. Foto:

Kriseramte United Airlines dykkede næsegrus på børsen torsdag i et generelt marked der faldt marginalt.

Samlet set steg Dow Jones-indekset 0,02 pct., S&P 500-indekset steg 0,03 pct., og Nasdaq-indekset faldt 0,29 pct. Pessimismen omkring Apple-aktien trak generelt tech-selskaberne i rødt.

Futures på de tre indeks peger dog på relativt pæne stigninger, når handlen åbner senere fredag. I Asien handles futures på de tre indeks 0,3-0,4 pct. højere.

United Airlines administrerende direktør, Oscar Munoz, måtte på en telekonference indrømme, at flyselskabet har gravet sig ned i et konkurrencemæssigt hul.

Det skriver CNN Money.

Oscar Munoz blev ved en telekonference torsdag udsat for en sværm af spørgsmål fra analytikere.

Uniteds direktion svarede undvigende på spørgsmål om udsigterne for 2018, og det faldt bestemt ikke i god jord hos hverken analytikerne eller investorerne, og så blev aktien ellers sendt 12 pct. i rødt.

18BUSNovo-Nordisk-Bekymrede.jpg

Flyselskabet er under pres for at holde omkostningerne nede og markedsandelen oppe, og i den forbindelse har United kastet sig ud i en priskrig med de amerikanske lavprisselskaber.

Lige lidt hjalp det derfor, da selskabet fløj ind i en shitstorm i april, hvor en flypassager meget hårdhændet blev trukket fra borde på et United Airlines-fly for rullende kameraer.

Apple-aktien faldt 2,4 pct. i torsdagens handel, hvilket bundede i en artikel fra en avis i Taiwan, der berettede, at ordrerne på iPhone 8 er blevet sænket for resten af 2018 efter en lunken modtagelse af den nye telefon.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen