Berlingske Business

Amerikansk opkøb begynder at vise sit værd for DSV

FREIGHT-DSV/
DSV's CEO Jens Bjørn Andersen. Foto:

Et opkøb til næsten 10 mia. kr. begynder for alvor at slå igennem for transportvirksomheden DSV, der sidste år fusionerede med den amerikanske konkurrent UTI Worldwide.

Sådan lyder det fra topchef Jens Bjørn Andersen efter selskabets regnskab for første kvartal.

- Vi er rigtig glade for resultatet, som er det bedste, vi har haft nogensinde. Vi begynder rigtigt at se opkøbet af UTI Worldwide slå igennem, hvor vi virkelig kan se effekten i vores bøger. Sidste år var vores resultater påvirket negativt af, at UTI var tabsgivende, da vi overtog virksomheden.

- Vi havde godt momentum i DSV inden opkøbet - især i vores luft- og søfragtsforretning - og når vi samtidig er blevet boostet af opkøbet, så peger tingene i den rigtige retning, siger Jens Bjørn Andersen.

Danmarks dybblå transportkæmpe har turbo på indtjeningen

DSV kom ud af første kvartal med et driftsoverskud før særlige poster på 1129 mio. kr., hvilket var markant højere end de 884 mio. kr., som var ventet i markedet. Et ejendomssalg på 125 mio. kr. trækker resultaterne op.

DSV har tidligere meldt ud, at det venter at hente synergier på 1,5 mia. kr. fra fusionen med UTI Worldwide, og flere analytikere har spekuleret i, at det mål kunne blive opjusteret.

Danmarks dybblå transportkæmpe har turbo på indtjeningen

Det kommer dog ikke til at ske, siger Jens Bjørn Andersen.

- Vi har sat som mål at få løftet UTI's marginer op på DSV-niveauet, og det styrer vi hen mod nu. Og det er vi meget komfortable med at kunne leve op til, siger han.

/ritzau/FINANS

Road transport 6 - 20170502075

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen