Berlingske Business

Amerikansk flyselskab sænker forventning efter højere brændstofpriser

DELTA AIR-RESULTS/
Arkivfoto: REUTERS/Joshua Roberts/Ritzau Scanpix Foto:

Højere udgifter til brændstof har fået det amerikanske flyselskab Delta Air Lines til at nedjustere forventningerne til indtjeningen.

Luftfartsselskabet ser nu en indtjening i andet kvartal på 1,75 dollar per aktie. Til sammenligning lød den tidligere forventning på 2 dollar per aktie, skriver Bloomberg News.

Priserne på brændstof er steget omkring 12 pct. siden starten af andet kvartal, og det tager typisk seks måneder, før billetpriserne følger med op, oplyser selskabet onsdag til nyhedsmediet.

Delta Air Lines fortæller desuden, at selskabet i løbet af den næste måned vil tage stilling til, hvordan sædekapaciteten i efteråret skal se ud. Luftfartsselskabet fastholdt dog sine forventninger om en fremgang i kapaciteten på "ikke mere end 4 pct." i andet kvartal.

I april nedjusterede American Airlines også indtjeningsforventningerne til året, og luftfartsselskabet oplyste også, at det skyldtes de stigende brændstofpriser.

De stigende priser har også fået IATA, der repræsenterer omkring 280 flyselskaber, til at annoncere en nedjustering af forventningerne til rentabiliteten for selskaberne i branchen i år.

Den nye forventning til den samlede indtjening blev offentliggjort mandag og er 12 pct. lavere end den oprindelige forventning, som organisationen offentliggjorde i december sidste år. Derudover skyldtes nedjusteringen også flere omkostninger til ansatte og infrastruktur, skrev Reuters tidligere på ugen.

Flere luftfartsselskaber, blandt andet skandinaviske SAS, har i stigende grad forsikret sig mod udsving i brændstofpriserne.

SAS oplyste onsdag i sidste uge, at det har hedget 83 pct. af forbruget i tredje kvartal og 93 pct. af det ventede forbrug i det igangværende regnskabsår.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen