Berlingske Business

Aktiemarkedet belønner Smedegaards præstation

pix-Nils Smedegaard Andersen
Nils Smedegaard Andersen, administrerende direktør for rederikoncernen A.P. Møller - Mærsk, kunne i dag præsenterer et flot regnskab. Foto:

Markedet kunne lide det positive resultat fra Mærsk, og aktierne stiger ved børsåbningen med 1,4 procent på A-aktien og 1,6 på B-aktien.

Markedet har taget godt imod dagens kvartalsregnskab fra A.P. Møller - Mærsk. Fire minutter efter børsåbningen onsdag er der gode takter for Mærsk-aktierne, som stiger 1,4 procent for Mærsk A-aktien og 1,6 procent på Mærsk B-aktien.

Administrerende direktør i Mærsk, Nils Smedegaard Andersen, overraskede analytikerne med en opjustering til resultatet for for hele året, så forventningerne nu lyder på et overskud på 20 milliarder kroner mod tidligere 18,5 milliarder kroner.

Smedegaard_TripleE


Det er en positiv udvikling i verdens største containerrederi Maersk Line, der er hovedårsagen til dagens opjustering. Her landede overskuddet på 3,1 milliarder kroner i tredje kvartal, mens markedet havde ventet et overskud på 2,4 milliarder kroner.



APM


Majestic Mærsk


APM Terminals


ccc


MærskDrilling


Smedegaard_TripleE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen