Berlingske Business

Air France-KLM vil kapre unge kunder med lavprissats

FRANCE-AIRLINE-COMPANY-EARNINGS-AIRFRANCE
tager kampen op mod lavpriskonkurrenter som Norwegian. Arkivfoto. Foto:

Air France-KLM lancerer i efteråret sit billigere alternativ ved navn Joon, som skal tiltrække unge rejsende og tage kampen op mod lavpriskonkurrenter som Norwegian.

Joon vil flyve korte og mellemlange strækninger fra Air France-KLM's base i Paris og derefter flyve længere ruter fra 2018. Selskabet understregede i en pressemeddelelse torsdag, at Joon vil minde mere om Air France-KLM's nuværende koncept end et lavprisselskab.

Det skriver The Independent.

18BUStil-bm-f-business-SAS-.jpg

Ifølge administrerende direktør for Air France-KLM, Jean-Marc Janaillac, er fremtidsplanerne dog blevet en smule komplicerede grundet arbejdsstridighederne, som forgængeren, Alexandre de Juniacs, skabte, da han ønskede at holde udgifterne nede.

Air France-KLM har givet stewardesserne i Joon separate kontrakter, mens piloterne fortsat vil være en del af selskabets eksisterende overenskomst. Piloterne har dog også accepteret besparelser på 36 mio. pund (298,3 mio. kr.).

Selskabet vil starte med seks mellemlange strækninger og yderligere tilføje fire langdistancestrækninger næste år.

Navnet Joon betyder 'ung' på dansk, og Air France-KLM ønsker med navnet at fange aldersgruppen 18-35 år. Flere detaljer om design og flyruter vil blive offentliggjort i september.

Norwegian og EasyJet ændrer cockpitregler efter flystyrt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen