Berlingske Business

Air France-KLM skærer 800 stillinger efter pilotstrejke

AIFRANCE-RESULTS/
Foto:

Indtjeningen tog et dyk i 2014, hvor en omfattende strejke opvejede besparelserne i flyselskabets spareprogram. Det koster nu arbejdspladser.

Air France-KLM måtte som ventet se indtjeningen dale i 2014, hvor omkostningerne forbundet med en pilotstrejke opvejede effekterne af det fransk-hollandske flyselskabs spareprogram. Det rapporterer Bloomberg News.

Overskuddet før af- og nedskrivninger, EBITDA, faldt til 1,59 mia. euro fra 1,86 mia. euro i samme periode sidste år. Resultatet var på linje med analytikerforventningerne om et resultat på 1,58 mia. euro.

FRANCE-ECONOMY-AVIATION-AIR FRANCE-KLM

På bundlinjen tabte Air France-KLM 198 mio. euro, hvilket imidlertid var en forbedring sammenlignet med et tab på omkring 1830 mio. euro i 2013.

Air France-KLM's mål om at have reduceret nettogælden til omkring 5 mia. euro ved udgangen af 2014 blev ikke helt indfriet, idet gælden udgjorde 5,41 mia. euro, da der blev sat punktum for sidste regnskabsår.

Flyselskabet vil skære 800 stillinger ved naturlig afgang.

FRANCE-AVIATION-ECONOMY-TRANSPORT-STRIKE-AIRFRANCE-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen