Berlingske Business

Årets største rejsedag lidt mindre end rekordår

TUNISIA-UNREST-TOURISM
ARKIVFOTO. Foto:

Fredag, var sidste skoledag for mange af landets elever, og dagen blev da også vanen tro årets indtil videre travleste dag i Københavns Lufthavn.

Fredag, var sidste skoledag for mange af landets elever, og dagen blev da også vanen tro årets indtil videre travleste dag i Københavns Lufthavn. Godt 95.000 passagerer benyttede lufthavnen. Det er 3,6 pct. færre end sidste års rekord-fredag. Det skriver check-in.dk.

De foreløbige optællinger viser, at lufthavnen i fredags havde 95.113 passagerer. Sidste år passerede 98.674 passagerer gennem lufthavnen som det hidtil højeste antal passagerer nogensinde på en dag i lufthavnens 90 år lange historie.

Tilsyneladende er trafikken igennem lufthavnen begyndt at blive mere spredt ud. Københavns Lufthavn blev torsdag besøgt af 95.048 passagerer. Og juni har indtil videre budt på seks dage med mere end 90.000 passagerer gennem lufthavnen.

Opgørelserne over antallet af passagerer er dog ikke helt præcise. Således tæller feederpassagerer, der kommer ind med fly fra eksempelvis Aalborg, Aarhus eller svenske og norske provinsbyer og flyver videre ud i verden, to gange i statistikken. Både som ankommende og som afgående passagerer.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen