Berlingske Business

Årets brugtbil er en tysker

BMW

BMW 3-serien er blevet kåret som årets brugtbil for 2016. Det er første gang, en BMW tager den hæder.

En bred jury af motorjournalister og bileksperter har for 11. gang sat sig for at pege på årets brugtbil herhjemme. Og det er tyske BMW, der kan glæde sig over hæderen.

Helt præcist er BMWs 3-serie fra årgangene 2008-2012, der er blevet valgt med en snæver margin foran Ford Focus og lidt længere nede Toyota Avensis. Det er en kombination af bilens evner og dens pris, der placerer den helt i top, forlyder det fra juryen bag.

Biler

»BMW 3-serie er med sin høje kvalitet, gode materialer og logiske opbygning en oplagt vinder af prisen som Årets Brugtbil 2016. En sportslig bil med fantastisk komfort og super køreegenskaber, der kan forføre de fleste. Der er samtidigt meget få fejl ved syn og test, hvilket gør nomineringen oplagt,« siger Martin Gregersen, bilinspektør og repræsentant for Applus Bilsyn ved kåringen af Årets Brugtbil.

DOUNIAMAG-FILES-GERMANY-AUTO-COMPANY-BMW

Når prisen overhovedet eksisterer, skyldes det, at interessen for brugte biler er temmelig stor herhjemme. Hvert år sælges der godt og vel en halv million brugte biler herhjemme. Her er BMW 3-serien temmelig populær, og i øjeblikket er der lige knap 400 biler af modellen til salg.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen