Berlingske Business

A.P. Møller satser på bananbåde

A.P. Møller satser på bananbåde - 1
Foto:

Maersk Line satser på bananbåde for at kompensere for de værste tab på containermarkedet.

Markedet for fragt af bananer og andre frugter har hidtil været forbeholdt køleskibe, men faldende fragtrater har tvunget Maersk Line til at gå nye veje. Det skriver Jyllands-Posten.

Maersk Line har chartret i alt seks skibe til frugtfragten fra Ecuador til Rusland og den nye bananflåde skal efter planen være klar i løbet af 2009.

”Vi arbejder altid på at finde nye markeder, vi kan ”containisere”. Det er et naturligt marked for os at gå ind i. Når bananer skal flyttes, vil vi gerne flytte dem,” siger Henrik Lindhardt, senior general manager i Reefer Management under Maersk Line, til avisen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen