Berlingske Business

A.P. Møller-Mærsk får bøde i Kina

MAERSK-RESULT/
The MV Maersk Mc-Kinney Moller, the world's biggest container ship, arrives at the harbour of Rotterdam August 16, 2013. Foto:

21 rederier har fået bøder på samlet til 693.000 dollar. Danske A.P. Møller-Mærsk er blandt dem.

Maersk Line er et af de rederier, der har fået en mindre bøde for at have indrapporteret for høje fragtpriser på ruten mellem Kina og Japan. Det skriver shippingavisen Lloyds List.

Samlet har 21 rederier fået bøder på samlet 4,3 mio. yuan svarende til 693.000 dollar af det kinesiske transportministerium.

- Samlet har 21 firmaer forbrudt sig på de internationale regler, fordi de enten har tilvejebragt forkerte oplysninger angående raterne, de har ikke villet oplyse om priserne - eller de har været uvillige eller givet falske informationer. De har alle fået bøder, der efterfølgende er blevet betalt, oplyser ministeriet.

Ud over Maersk Line er det rederier som Shanghai Panasia Shipping og Cosco Group, Shanghai Puhai Shipping of China og Sinotrans Contailner Lines. Også Mediterranean Shipping Company (MSC) og Evergreen Marine er med på listen.

mæeks

12BUSArveprins-Knud-ms.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen