Berlingske Business

4.000 piloter står i kø for at arbejde for Ryanair

David O'brien
Overskrift
Ryanair direktør, David O'Brien. Foto:
 

Der er en lang venteliste af piloter, som gerne vil arbejde for det kritiserede lavprisflyselskab Ryanair, hævder selskabets kommercielle direktør. Det er snarere et udtryk for, at der ikke er nogen jobs andre steder, lyder det til gengæld fra flybranchens faglige organisation.

På trods af dårlig løn og ingen ferie står piloter i kø for at arbejde for Ryanair.

Det påstår i hvert fald den kommercielle direktør hos Ryanair, David O’Brien, skriver avisen.dk.

»Vi har en venteliste på 4.000 piloter, som gerne vil flyve for os. Og vi har en venteliste med danske piloter, som gerne vil flyve ud fra København,« siger han.

Lavprisflyselskabet afviser, på trods af meget kritik, at piloter og kabinepersonale kan arbejde under en overenskomst.

Hos Flybranchens Personale Union (FPU) har man dog ikke meget tilovers for Ryanairs venteliste.

Formanden i FPU, Thilde Waast, siger til avisen.dk, at det snarere er et udtryk for, at der ikke er nogen jobs at få andre steder, fordi piloterne har haft det svært siden finanskrisen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen