Berlingske Business

2 ud af 3 vil stå op på korte flyveture - hvis de er gratis

2 ud af 3 vil stå op på korte flyveture - hvis de er gratis - 1
Foto:

Lavprisselskabet Ryanair, som har lanceret ideen om ståpladser i flyene, har tilsyneladende opbakning til forslaget fra mange kunder.

I hvert fald hvis man skal tro resultatet af en online-afstemning med 120.000 deltagere.

Ryanair spurgte kunderne, om de var villige til at stå op under en flyrejse på én time, hvis den var gratis. Og det svarede 80.000 eller 66 pct. ja til, oplyser lavprisselskabet.

På spørgsmålet om hvorvidt kunderne ville stå op, hvis de kunne spare halvdelen af flybilletten, så svarede 42 pct. - ifølge Ryanair - ja.

Endelig svarede 60 pct. af kunderne ja på et spørgsmål om, hvorvidt passagerer skulle have lov til at vælge at stå op på kortere flyrejser, svarede 60 pct. ja.

"Med 120.000 passagerers stemmer og 80.000, der siger, at de vil stå op, vil Ryanair fortsætte med at undersøge konceptet med Boeing og de relevante luftfartsmyndigheder i USA og EU," siger Ryanairs talsmand Stephen McNamara i en kommentar til afstemningsresultatet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen