Berlingske Business

1,2 millioner biler sikrer Molslinjen stort overskud

Mols Linien
Arkivfoto. Molslinjen opnåede et trecifret millionoverskud sidste år. Klar til endnu mere trafik over Kattegat. Foto:

Molslinjen opnåede et trecifret millionoverskud sidste år. Klar til endnu mere trafik over Kattegat.

Rederiet Molslinjen har succes med at transportere danskere over Kattegat på ruterne fra Sjællands Odde til henholdsvis Ebeltoft og Aarhus.

Selskabet præsenterer et regnskab for 2016, der viser et overskud på 118,9 millioner kroner.

Det er opnået ved at transportere næsten 1,2 millioner personbiler mellem Jylland og Sjælland, svarende til en vækst på 8,8 procent.

Trafikudviklingen over Kattegat har været positiv de seneste fem år, og det viser, at rejsende mellem landsdelene i stigende grad vælger færgen som et naturligt transportalternativ, siger Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen i en kommentar til regnskabet.

Tvangsindløsning af Mols-Linien rykker nærmere Mols-Linien

Omsætningen voksede sidste år med 7,5 procent, og selskabet er klar til yderligere vækst.

I juni indsættes yderligere en hurtigfærge ud over de nuværende tre, og dermed når man på travle dage op på 30 daglige afgange.

Molslinjen har nydt godt af, at man for nogle år siden indviede en ny motortrafikvej mellem Holbæk og Sjællands Odde.

Her blev hastighedsgrænsen øget til 100 kilometer i timen sidste år, hvilket sænkede den samlede transporttid yderligere.

09BUSKim-Christiansen-17223.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen