Berlingske Business

Krisen kradser i dine frynsegoder

baerbarmodel_SNygaard_artikel_1.jpg
Der er længere mellem de bærbare PCer og frit forbrug på mobiltelefonen, som virksomhederne giver medarbejderne som frynsegoder. Foto:

Virksomhederne vender hver en krone for at klare den økonomiske situation, og derfor vælger de personalegoderne fra.

Det er meldingen fra et bredt udsnit af dansk erhvervsliv, som dagbladet Børsen har talt med.

»Det er noget, der er blevet mindre interessant på det seneste. Der er meget, der er sat på standby som følge af krisen. Nu er det mere jordnære problemer, vi slås med,« siger chefkonsulent Jan Storm Thomsen fra DI til Børsen tirsdag.

De seneste år har frynsen haft gyldne tider. Fleksible lønordninger og bonuspakker. Fri frugt, fri bil, fri telefon. Nu ser tingene helt anderledes ud.

»Jeg ved jo, at virksomhederne kigger deres udgifter efter i sømmene, og det spiller jo også ind på lønforhandlingerne og på frynsegoderne. Det er en måde at holde omkostningerne nede,« forklarer Birgitte Meisner Nielsen, fagchef for HR og Ledelse i Dansk Erhverv.

Der er en udbredt tendens til at skære ned på de goder, som gives til medarbejderne, og samtidig er også lønstigningstakten aftagende. Belle Balance leverer fleksible lønpakker til virksomheder, der vil forkæle medarbejderne med frynsegoder, og de mærker en klar tilbageholdenhed fra kunderne i det private erhvervsliv, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen