Berlingske Business

Schlüter-klient kræver trecifret millionbeløb af Schlüter og Fryland

Onsdag
Mandag faldt der domme i retssagen mod advokatduen Johan Schlüter og Susanne Fryland, og de blev begge idømt fængselsstraffe. Foto:

Rettighedshaverne, som mener sig snydt af advokatduoen Schlüter og Fryland, har nu opgjort deres endelige erstatningskrav mod de tidligere partnere i advokatfirmaet Johan Schlüter.

I straffesagen mod de tidligere advokater Johan Schlüter og Susanne Fryland har to partnere fra advokatfirmaet Koch Christensen sammen eller på skift siddet i retten og fulgt sagen for at kunne opgøre et samlet erstatningskrav mod de to tidligere partnere i advokatfirmaet Johan Schlüter.

Advokatfirmaet repræsenterer rettighedshaverne, hvis Copydan-penge Schlüter og Fryland ifølge anklageskriftet har bortsvindlet ved at overfakturere de to foreninger CAB og Filmret.

Under formiddagens retsmøde præsenterede advokat Jens Christensen fra Koch Christensen det endelige krav mod Johan Schlüter og Susanne Fryland. Det lyder på samlet 103 millioner kroner.

Kravet er rejst på vegne af Producent Rettigheder Danmark, som er resultat af en fusion mellem de to berørte foreninger, CAB og Filmret, og så rettighedshaverforeningen Filmkopi, hvis Copydan-midler advokatfirmaet Johan Schlüter også administrerede.

Under Jens Christensens opgørelse af det eksakte erstatningsbeløb kom det også frem, at de to foreningers revisor, JS Revision, som følge af sagen har kostet sit forsikringsselskab 17 mio kr., der er betalt til Producent Rettigheder Danmark.

Schlüters advokat, Jakob S. Arrevad, gættede i retten på, at det så var Codan, der har måttet punge ud, men Codan afviser at udtale sig om klientforhold.

Det er tidligere i sagen kommet frem, at de berørte foreninger havde rejst krav om erstatning af revisor, og at det var endt med forlig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen