Berlingske Business

Revisorfusion under global paraply

Til BM: Adm. direktør i KPMG, Jesper Koefoed.
Administrerende direktør i KPMG, Jesper Koefoed, ser store fordele i revisionsfusion. Foto:

De to store revisionsfirmaer EY og KPMG har i dag offentliggjort en sammenlægning. Det nye selskab bliver en del af EYs globale og nordiske netværk og fortsætter under navnet EY.

Som Berlingske Business har skrevet tidligere i dag, fusionerer to af landets største revisionsfirmaer, KPMG og EY (Ernst & Young). Det bekræfter selskaberne i en pressemeddelelse.

Selskaberne fortsætter under EYs navn og bliver en del af EYs nordiske organisation - og dermed også en del af EYs globale og nordiske netværk.

Indtil sammenlægningen er godkendt af de relevante konkurrencemyndigheder fortsætter begge firmaer driften uændret. Det kan angiveligt tage op mod et år.

KPMG bygning på Frederiksberg


»Vi har i KPMG i Danmark en stærk lokal markedsposition og et godt omdømme, og når vi kombinerer dette med EYs globale netværk, ser vi store fordele for vores kunder, medarbejdere og partnere,« siger Jesper Koefoed, administrerende direktør i KPMG Danmark, i meddelelsen.

Om Jesper Koefoed beholder titlen som administrerende direktør i det nye selskab, fremgår ikke af meddelelsen, men det vil fremover være de samme mennesker, som betjener kunderne, fortæller Jesper Koefoed.

»Sammenlægningen giver mulighed for bedre udnyttelse af vores to virksomheders ressourcer og kapaciteter. Vi skaber en endnu stærkere revisions- og rådgivningsvirksomhed, som kan tilbyde kunder, medarbejdere og partnere det bedste i fremtiden,« siger han

12BUSERNSTANDYOUNG-LEHMANLA.jpg


Før sammenlægningen var KPMG Danmarks tredjestørste revisions- og rådgivningsfirma, mens EY indtog en femteplads. EY i Danmark har med nedgang i vækst og fyringer gennem det seneste år været i frit fald i en hårdt presset branche.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen