Berlingske Business

Regn af kritik over Waterfront

Lars Abild
Business portrætter. Til Intern brug%21 Lars Abild Foto:

Kollega fra branchen kalder Waterfronts ansættelse af Lars Abild for »lyssky« og »udspekuleret«.

Under overskriften »Waterfront: Et firma med røven i vandskorpen« retter kommunikationsrådgiver Joachim Sperling fra Joachim Sperling Forretningsudvikling og Kommunikation Aps et skarpt angreb mod kollegerne i Waterfront.

»Waterfront blev i nyhederne omtalt som »et af Danmarks førende«. Lad det være sagt med det samme: Det er Waterfront ikke,« skriver han på sitet Kommunikationsforum.

Joachim Sperling peger på, at Waterfronts hjemmeside hverken fortæller om kunder eller medarbejdere, og at bureauets regnskab afslører, at der ikke er egenkapital eller indtjening af betydning.

»Et årsresultat på godt 400.000 kroner er jo ingenting, og deres egenkapital er præcis forskellen på deres gæld og værdisætningen af den ejendom, de bor i,« siger han.

Waterfront, som ledes af administrerende direktør Lars Poulsen, er vanskelig at kigge i kortene. Selskabet angiver ikke sin omsætning, men blot en bruttofortjeneste, som i 2011 lå på 6,6 millioner kroner. DSB har tilsyneladende været en af de større kunder.

Statsbanerne oplyste i sommer via journalist Lars Abilds aktindsigtsbegæring, som Berlingske har set, at DSB lagde henholdsvis 1,9, 2,6, 2,5 og 0,9 millioner kroner i årene 2009, 2010, 2011 og 2012.

Hvor stor en del af pengene, der er gået til at beskæftige Lars Abild med at skrive artikler om alt andet end DSB, er uvist. Men det er noget af det, som DSBs advokatundersøgelse skal vise, siger DSB-chef Jesper Lok. Han oplyser, at han ikke ved, hvad det er for rådgivning, Waterfront har ydet DSB. B

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen