Berlingske Business

Rambøll gik frem i halvår med vanskelige markeder

Rambøll, logo, Flag
Ingeniørvirksomheden Rambøll har i første halvår af 2016 præsteret bedre end i samme periode sidste år. Foto:

Ingeniørvirksomheden Rambøll vokser, selv om olie- og gasindustrien fortsat holder vejret.

Ingeniørvirksomheden Rambøll har i første halvår af 2016 præsteret bedre end i samme periode sidste år.

Virksomheden opnåede trods en stort set uændret omsætning på 5,4 milliarder kroner et driftsresultat på knap 169 millioner kroner mod godt 74 millioner i første halvår af 2015.

Og det endda, selv om olie- og gasindustrien fortsat holder vejret efter de voldsomme prisfald i begyndelsen af året.

21BUSThe-fountain-on-the-So.jpg

»Jeg er tilfreds med, at vi gennem de sidste 12 måneder har leveret det bedste driftsresultat i virksomhedens historie trods svære markedsvilkår.«

»Det fortsat vanskelige olie- og gasmarked og de endnu ukendte konsekvenser af brexit giver dog usikkerhed og risici, som vi imidlertid arbejder målrettet på at modvirke,« siger koncernchef Jens-Peter Saul i en kommentar til regnskabet.

Rambøll har især mærket fremgang i Norden, ligesom man oplever vækst på markedet for grøn energi.

Selskabet har i første halvår hentet kontrakter til en række store projekter indenfor vedvarende energi. blandt andet skal Rambøll designe en af Kinas største havvindmølleparker.

Herhjemme skal rådgivningsvirksomheden desuden medvirke ved opførelsen af laboratorier og produktionsfaciliteter for et trecifret millionbeløb.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen