Berlingske Business

Ny spiller vil erobre skadeservicemarked

Ny spiller vil erobre skadeservicemarked - 1
Foto:

De store danske spillere på markedet på skadeservice - SSG, Skadeservice Danmark og ISS kan se frem til konkurrence. En ny spiller har meldt sig på banen med store ambitioner.

Op mod en tredjedel af et næsten milliard kroner stort marked for oprydning, rengøring og skadebegrænsning efter forsikringsdækkede skader - det der under et kaldes skadeservice - skal i løbet af blot et par år erobres fra markedets tre store spillere SSG, Skadeservice Danmark og ISS. Det skriver dagbladet Børsen.

Det er ambitionen hos branchens nyeste udfordrer, Dansk Bygningskontrol.

Virksomheden med pt. cirka 30 medarbejdere har efter en etableringsfase løst skadesopgaver fra to afdelinger på Sjælland gennem det seneste halve år, og nu står resten af landet for tur med etablering af yderligere en afdeling på Sjælland og flere afdelinger i Jylland.

Målet er at blive landsdækkende i løbet af tre år, og at planen skal realiseres under en lavkonjunktur, får ikke hovedaktionær og bestyrelsesformand Henrik Hildebrandt til at ryste på hånden.

»Forsikringsbrancen leder efter alternativer til de etablerede virksomheder, og det er derfor, at jeg tør gå i gang med dette her,« siger Henrik Hildebrandt, der indledningsvis har investeret omkring 10 mio. kr. af sine egne penge i opstarten af Dansk Bygningskontrol.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen