Berlingske Business

Norsk Post Danmark-rival vil tidoble salget

Norsk Post Danmark-rival vil tidoble salget - 1
Anders Due, vicedirektør i Posten Norden erkender, at liberaliseringen af posten vil være godt for væksten hos det norske postselskab Bringcitymails. Det sker dog fra et meget lavt niveau, understreger han. Foto:

Bringcitymail stræber efter at tage store markedsdele fra den danske-svenske postfusion Posten Norden, når posten liberaliseres.

Den kommende postliberalisering vil åbne op for 70-80 pct. af det danske postmarked og give mulighed for vækst for den norske rival Bringcitymail, skriver Børsen.

”Vi håber på at opnå mindst 10 pct. af markedet for den industrielle post”, siger Jes Herbert, juridisk direktør og kommunikationsdirektør i det norske selskab. I dag sidder selskabet ifølge ham på omkrng 1 pct. af den industrielle post i Danmark.

Ledelsen i Posten Norden – fusionen af Post Danmark og svenske Posten AB – siger til Børsen, at Bringcitymail kan komme til at vokse hurtigt, dog fra et meget lavt niveau.

”Vi følger nøje med i, hvad Bringcitymail har i dag. Den markedsandel de har, er så lille, at forestillingen om, at den mangedobles er let at få øje på. Deres nuværende andel af det industrielle marked er på encifrede producenter”, siger Anders Due, der er vicedirektør i Posten Norden.

Volumen-problemer
Bringcitymails ambition er at dække hele landet på den industrielle post, siger Jes Herbert.

Bringscitymails store problem i dag er volumen. Hver gang firmaet udbringer et styk post, bringer Post Danmark fem-seks gange så meget. Da postomdeleren alligevel skal ruten igennem, er de fast omkostninger de samme, men indtægterne mangler.

Det er også grunden til, at Bringcitymail frem til udgangen af 2008 har haft et underskud på 425 mio. kroner på engagementet i Danmark. Satsningen i Danmark har snart kostet langt over en halv mia. kroner, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen