Berlingske Business

KPMG og Ernst & Young fusionerer i Danmark

EYFusion_Business
Ernst og Young går sammen med KPMG. Foto:

To af landets største revisionshuse går sammen. Konkurrencemyndighederne skal godkende fusionen.

To af landets største rådgivnings- og revisionshuse i form af KPMG og Ernst & Young slår pjalterne sammen herhjemme og fusionerer.

Det skriver borsen.dk. Mere præcist er det KPMG i Danmark, der opsluger Ernst & Young. Før det kan ske skal Konkurrencemyndighederne dog nikke ja til det.

Det er meningen, at de cirka 400 ansatte i Ernst & Young flytter fra hovedkvarteret i Søborg til KPMG's hovedsæde i Flintholm i København. Med manøvren kravler KPMG fra en tredjeplads til en andenplads blandt de store revisionsfirmaer i Danmark.

12BUSERNSTANDYOUNG-LEHMANLA.jpg

Børsen skriver, at medarbejderne i KPMG fik beskeden om fusionen tirsdag, mens ledelsen i Ernst & Young er blevet orienteret tirsdag aften.

Der er tilsyneladende forskellige opfattelser af, hvem der er den stærke part i fusionen og hvem der har måtte have penge med. Hverken KPMG eller Ernst & Young ønsker at kommentere eller bekræfte fusionen.

SEC-CHINA/

Berlingske Business skrev i sommer, at revisionsdelen i Ernst & Young var i voldsomme problemer og tæt på kollaps.

Revisionsdelen i Ernst & Young er i frit fald i Danmark. Op mod hver tredje partner er i løbet af foråret enten fyret eller har forladt afdelingen, efter at selskabet har tabt markedsandele herhjemme. Revisionshuset opgiver nu de mellemstore kunder.

Det er først og fremmest et resultat af, at konkurrencen på det danske marked for revision er blevet skærpet de senere år.

Landets største revisionsselskab og den største konkurrent PwC vil ikke kommentere på fusionen, før den er blevet offentliggjort i morgen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen