Berlingske Business

Konkurrent ser åbning i markedet

21BUS20131120-171232-5EY.jpg
Ernst & Youngs (EY) hovedkvarter i den gamle TV-Byen i Søborg. Foto: Jonas Fogh

Konkurrenten PwC håber på så meget uro under fusionen mellem KPMG Danmark og EY, at selskabet kan snuppe nogle af KPMGs kunder. Ifølge KPMG bakker kunderne dog op om fusionen.

Hvis fusionen mellem KPMG Danmark og EY, det tidligere Ernst & Young, ikke forløber gnidningsfrit og med for meget besvær for kunderne, står konkurrenten PwC klar i kulissen til at overtage kunderne.

Mogens Nørgaard Mogensen, seniorpartner og administrerende direktør i PwC, mener, at sammenlægningen giver kunderne en anledning til at tage deres revisorforhold op til overvejelse.

»Jeg tror, at det vil være meget naturligt, at når man alligevel skal til at have noget bøvl, kigger man lige på, om det er det rigtige setup, man har, og om det er de rigtige samarbejdspartnere, man har. Det er da nogle markedsmæssige muligheder, vi som PwC kan se,« siger Mogens Nørgaard Mogensen og tilføjer:

»Enhver integrationsproces kræver meget intern tid og fokus, og det går ét sted fra, og det plejer at være kunderne.«

21busEYErik Mamelund.jpg

Hos KPMG, der er revisor for store danske virksomheder som A.P. Møller - Mærsk, Carlsberg og Arla, afviser seniorpartner og administrerende direktør Jesper Koefoed, at der er noget af komme efter. Han har således orienteret sine største kunder om den kommende fusion.

»Tirsdag foretog vi en rundringning til vores top 100-kunder, og den feedback, vi fik, var enormt positiv. De sagde, at det (fusionen, red.) er det eneste rigtige, og at det immervæk er en god aftale, vi har lavet. Jeg har selv snakket med seks-otte stykker af dem, og de er utroligt positive,« siger Jesper Koefoed.

Berlingske har forsøgt at få en kommentar fra flere af KPMGs største kunder, men de har enten afvist at kommentere fusionen eller har undladt at vende tilbage.

KPMG_JesperKoefoed_Business

Selv om KPMG fremover skal være en del af EYs internationale forretning i stedet for KPMGs, mener Jesper Koefoed ikke, at ændringen vil have afgørende betydning for kunderne, der følger med KPMG over i EY.

»Vi fortsætter der, hvor vi er valgt som revisor. Revisoren skal jo vælges på en generalforsamling, og der er det den juridiske enhed, der bliver valgt. Så selv om vi skifter navn, skifter man ikke revisor. Det er stadig det samme selskab og de samme mennesker, så det er business as usual,« siger Jesper Koefoed.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen