Berlingske Business

Københavns varemærke blev et flop

København
Foto:

København dropper brandet "Open Copenhagen". Opbakningen var for lille, erkender formand.


Københavs officielle brand siden 2009, "Open Copenhagen", hvis mål var at markedsføre Danmarks hovedstad som en åben by, er blevet kasseret.

Årsagen er, at opbakningen til brandet har været for lille. Så nu bliver "Open Copenhagen" droppet og foreningen bag brandet "Open" opløst.

Brandet og foreningen blev stiftet på initiativ af markedsføringsorganisationerne Wonderful Copenhagen og Copenhagen Capacity -  og har i dag kun ti medlemmer. Medlemmerne er blandt andet virksomheder som Københavns Lufthavne og SAS.

 "Vi har egentlig fungeret godt som forening, men der er brug for et nyt og større engagement. Foreningen hilser en ny organisationsform og et nyt brand velkommen," siger Henrik Peter Jørgensen, formand for foreningen Open og kommunikationsdirektør i Københavns Lufthavne til News Øresund.

Men endnu svæver det i det uvisse, hvad der skal afløse "Open Copenhagen". Henrik Peter Jørgensen siger, at regionerne og de store kommuner i hovedstadsregionen er i gang med at udarbejde en vækststrategi og har planer om at skabe et nyt "citybrand".
 


 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen