Berlingske Business

Kamp om 350 KPMG-kunder allerede i fuld gang

aaa
Foto:

KPMG's kommende fusion med Ernst & Young (EY) er langt fra så problemfri som hidtil antaget.

Selve fusionen glider uden tvivl igennem hos myndigheder og partnere, men den efterlader hundredvis af virksomheder baseret på KPMG’s internationale netværk over for et nyt revisorvalg. Således står mindst 350 virksomheder efter de kommende årsregnskaber over for nyvalg af revisor, når KPMG Dan­mark skifter til EY. Det har skabt en historisk mulighed for de øvrige store revisorer for at gafle de herreløse kunder, som i branchen kaldes importkunder. Det drejer sig om de kunder, KPMG har fået internationalt. Så mens det interna­tionale KPMG i øjeblikket arbejder på højtryk for at skabe en ny dansk revisionsvirksomhed, er konkurrenter som det nye EY, Deloitte og PricewaterhouseCoopers (PwC) allerede i fuld gang med kapre de tidligere KPMG-kunder.

KPMG og EY’s fusion vil allerede til foråret betyde, at mange selskaber antageligt vil skifte revisor. Der er ingen tvivl om, at de andre tre-fire store revisionsfirmaer vil se deres snit til at øge forretningen markant, både inden for lovpligtig revision og rådgivning. Under alle omstændig­heder vil der komme kamp om revisionskronerne. Så i første omgang ventes der fortsat pres på revisionshono­rarerne. Men i branchen er det også vurderingen, at den ændrede struktur i revisionsbranchen på sigt vil tage top­pen af konkurrencepresset – og måske betyde stigende revisionshonorarer.

Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev nr. 40.

Tilmeld dig Økonomisk Ugebrevs gratis nyhedsmail her

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen