Berlingske Business

Kæmpe besparelser i digital post

Flere milliarder kroner at spare ved at satse yderligere på elektroniske rudekuverter, påpeger selskabet bag tjenesten, e-Boks.

Danmarks digitale postboks - e-Boks - nåede i 2008 op på at håndtere næsten 100 millioner breve. Det er 70 procent flere end året før. Rekorden i e-forsendelser betyder, at miljøet sidste år blev sparet for 1600 tons papir, oplyser selskabet.

Hvis de resterende 400-500 millioner rudekuverter, der stadig sendes per brev, også blev digitaliseret, ville danske virksomheder spare 2,5 milliarder kroner årligt. Samtidig ville den øgede anvendelse af e-Boks femdoble papirbesparelsen, hvilket ville reducere miljøbelastningen betydeligt.

- Det er en meget positiv udvikling, men danskerne og virksomhederne kunne gøre meget mere for at spare på omkostningerne og miljøet, siger administrerende direktør Henrik Andersen, e-Boks.

- Både miljømæssige og økonomiske besparelser står jo højt på alles dagsorden, og det er meget nemt for virksomhederne at gøre noget ved det, siger han.

Antallet af danskere, som i løbet af året tilmeldte sig e-Boks, voksede med ca. 300.000, så i alt 1,8 millioner danskere ved udgangen af 2008 kunne modtage elektronisk post via e-Boks.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen