Berlingske Business

ISS' bestyrelse foreslår lønforhøjelse på trods af aktiedyk

isss
Foto:

ISS' bestyrelsesformand, Lord Allen of Kensington, offentliggjorde onsdag, at ISS-bestyrelsen er klar til at give sig selv lønforhøjelse, til trods for at ISS-aktien er faldet over 20 pct. i løbet af det seneste år.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Forslaget om lønforhøjelse blev offentliggjort ved ISS' generalforsamling onsdag, hvor bestyrelsesformanden, Lord Allen of Kensington, offentliggjorde bestyrelsens forslag om en stigning i sit grundvederlag på 1,5 pct., svarende til en stigning til 426.000 kr. om året.

12BUSSnabe-113336-337.jpg

Begrundelsen for lønforhøjelsen er, at højere lønninger blandt andet skal hjælpe med at holde på og tiltrække de bedst mulige kandidater samt veje op for bestyrelsens øgede arbejdsbyrde. Samtidig imødekommer stigningen den generelle inflation i løbet af sidste år, siger Lord Allen of Kensington til Børsen.

Ved generalforsamlingen blev det også vedtaget, at bestyrelsesmedlemmerne skal have ret til lommepenge ved rejser i forbindelse med bestyrelsesarbejde. En vedtægt, der, ifølge Lord Allen of Kensington, skal løfte og fastholde bestyrelsesmedlemmernes engagement.

Forslaget om vedtægten kom efter et oplæg, hvor det blev konkluderet af ISS-bestyrelsen, at selskabet har vist fremgang på alle punkter i løbet af 2017.

/ritzau/FINANS

12BUShacker1-134427-075.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen