Berlingske Business

G4S-strategiplan skal give organisk vækst på 5-8 pct.

G4S har i en pressemeddelelse tirsdag morgen annonceret de første konturer af selskabets strategiplan.

Sikkerhedsselskabet har fundet muligheder for en organisk vækst på 5-8 pct. om året med en pipeline af kontrakter på 5 mia. pund ved udgangen af september 2013.

Ifølge research-selskabet Freedonia vil det globale sikkerhedsmarked vokse med omkring 7,3 pct. mellem 2011 og 2016, især med vækst på udviklingsmarkederne, hvor G4S genererer en stor del af indtjeningen, hedder det.

g4s

G4S har derfor identificeret en række punkter, der skal understøtte mulighederne for vækst. Heriblandt et skærpet strategisk fokus, investeringer i organisk vækst og kundeservice og disciplineret finansiel ledelse.

I alt 35 forskellige forretningsenheder skal vokse, omstruktureres eller genbruge kapital, mens der skal investeres 15-20 mio. pund i salgs- og forretningsudvikling i 2014. Derudover skal koncernens teknologiske kunnen skærpes for at få forretningen for sikkerhedssystemer til at vokse.

På det finansielle område ønsker G4S en rebalancering af den organiske og organiske kapitalinvestering og et internt afkast af investeringerne på 10 pct. efter skat.

epa03309929 A G4S security guard at a temporary military camp in

- Vi vil skærpe vores strategiske fokus og styrke vores investeringer i kundeservice, organisk vækst, teknologi og innovation. Vi vil dele de bedste metoder på tværs af gruppen, og der vil være et klart fokus på kapitaldisciplin, omkostningsledelse og pengestrømshåndtering for at sikre, at vi leverer holdbar, profitabel vækst, udtaler administrerende direktør Ashley Almanza i en gentagelse af en kommentar fra juli.

/ritzau/FINANS

Redaktion +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen