Berlingske Business

G4S er på vej mod bedste børsdag i mindst et årti

BRITAIN-OUTSOURCING/
Ashley Almanza, G4S topchef. Foto:

Den dansk-britiske sikringskoncern G4S har en af sine bedste børsdage nogensinde efter præsentationen af regnskabet for første halvår.

Fremgang på de fleste regnskabsposter har udløst et kurshop på 16 pct. til 20,16 kr. på børsen i København. I London stiger aktien med 18 pct., hvilket ifølge Bloomberg er den største kursfremgang i mindst 12 år.

Den britiske storbank Barclays bruger imidlertid ikke alt for mange superlativer om regnskabet, men betegner det ifølge Bloomberg News som "anstændigt". Barclays hæfter sig ved en organisk vækst på 5 pct., en marginforbedring på 2,7 pct.point samt vundne kontrakter.

Især udviklingen i Europa beskrives af Barclays som stærk, mens det britiske og amerikanske marked klarede sig værre end ventet.

G4S-RESULTS

Børshuset Stifel skriver i sin regnskabskommentar, at regnskabet viser, at G4S er på vej i den rigtige retning. Ud over regnskabstallene som betegnes som "gode", hæfter det amerikanske børshus sig ved, at G4S udbetaler et uændret interimudbytte på 3,59 pence per aktie. Dermed er bekymringer i markedet om, at interimudbyttet ville blive sænket, gjort til skamme.

For de fortsættende aktiviteter steg omsætningen i G4S med 5 pct. til 3086 mio. pund i årets første seks måneder, mens driftsoverskuddet, PBITA, leverede et løft på 8 pct. til 199 mio. pund.

23BUSAshleyAlmanza-125710.jpg

Efter skat tjente G4S 102 mio. pund - en forbedring fra 90 mio. pund i samme halvår af 2015.

Den gode modtagelse af regnskabet kommer efter en lang periode med modvind til G4S-aktien. I 2015 faldt aktien med 11 pct., og trods onsdagens fremgang er G4S fortsat dykket omkring 13 pct. i år.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen