Berlingske Business

Det nye KPMG kom bedre ud af starthullerne end ventet

Thomas Hofman-Bang, Adm. direktør KPMG.
Thomas Hofman-Bang, Adm. direktør KPMG. Foto:

På 13 måneder er det lykkedes KPMG at bygge en ny forretning i Danmark op. Revisions- og rådgivningsfirmaet forventer væsentlig højere omsætning, men behersket indtjening i 2015.

Det så skidt ud for KPMG i efteråret 2013, da en meget stor del af det internationale revisions- og konsulentfirma valgte at skifte til konkurrenten Ernst & Young. Men KPMGs internationale ledelse havde ikke til sinds at opgive Danmark, og derfor blev et nyt KPMG etableret i december 2013.

Det nye KPMG har netop sendt sin årsrapport på gaden og af den fremgår det, at selskabet på rekordtid er på vej til igen at bide sig fast i det danske rådgivnings-, skatte- og revisionsmarked.

USA

USA

KPMG omsatte i de første 13 måneder af sin levetid for mere end 100 mio. kr. Størstedelen af omsætningen, 63 mio. kr., stammer fra KPMGs revision- og rådgivningsdel, som holder til på Amerika Plads i København, mens resten stammer fra KPMG Acor, som med base i Hellerup yder skatterådgivning. De to afdelinger er selvstændige juridiske enheder, og afgiver derfor regnskaber hver for sig. Indtil videre er det kun KPMGs revisions- og rådgivningsdel, der har afgivet detaljeret regnskab.

08BUSAnna-Purchas.jpg

Heraf fremgår det, at KPMG endnu ikke er blevet en overskudsgivende forretning.

Udgifterne til at opbygge det nye KPMG har været store. Derfor blev driftsindtjeningen i perioden december 2013 til december 2014 kun på otte mio. kr., mens nettoresultatet bliver et rundt nul.

I 2014 har KPMG ellers investeret kraftigt i at rekruttere nye partnere og medarbejdere, etablere it og andre systemer og har også brugt penge på ledelsesmæssige og juridiske forhold. Omkostningerne er imidlertid ifølge årsrapporten blevet dækket af KPMG-netværket, hvilket er årsagen til, at KPMG i Danmark kan levere et nulresultat i 2014.

Til BM Business

KMPGs adm. direktør og seniorpartner Thomas Hoffman-Bang er da også godt tilfreds.

»Vi har overgået vores oprindelige målsætninger. KPMG er på rekordtid blevet en fuldt funktionsdygtig virksomhed med en voksende kundeliste og et stærkt motiveret og dedikeret hold af partnere og medarbejdere. Den positive feedback fra markedet giver os selvtillid, og vi er særdeles taknemmelige for den stærke tillidserklæring fra kunderne indtil nu,« siger Thomas Hoffman-Bang.

Et revisions- og konsulenthus' succes kan opgøres på mange måder. KPMG fremhæver blandt andet som milepæle, at selskabet betjente mere end 1.000 kunder, fra iværksættervirksomheder over store børsnoterede, internationale

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen